Liikuntakeskus Lumo

Nastola

Aikataulut  |  Tuntiajanvaraus    facebook
Tehdastie 10, 15560 Nastola    045 204 8227     asiakaspalvelu@lumonastola.fi

Haluatko tutustua Lumoon veloituksetta?

Otamme Sinuun yhteyttä pian!

Jooga, Pilates, Kehonhuolto

 

SLOW FLOW JOOGA (ei tällä hetkellä aikataulussa)

Voimakas, mutta lempeä Slow flow jooga-tunti on dynaamista joogaa, jossa liikutaan rauhallisesti ja pehmeästi hengityksen tahdissa. Tunnilla tehtävät asanat ja siirtymät tehdään hitaasti ja tarkasti, joten tunti sopii sekä aloitteleville että kokeneemmillekkin joogaajille. Slow flow jooga kehittää voimaa, kehonhallintaa, liikkuvuutta ja keskittymiskykyä. Tunti sisältää aina myös loppurentoutuksen. Tunnin kesto 75min.

 

SYVÄVENYTTELY

Tunnetko olosi jäykäksi ja kankeaksi? Säännöllinen venyttely on siis täydellinen lisäys viikko-ohjelmaasi. 40 minuutin mittaisen tunnin aikana venytellään monipuolisesti läpi kehon suurimmat lihasryhmät.

 

TOIMINNALLINEN VENYTTELY (ei tällä hetkellä aikataulussa)

30 min toiminnallinen liikkuvuusharjoitus, jossa käydään koko keho läpi rauhallisia pumppaavia liikesarjoja hyödyntäen. Tunnilla tehtävät dynaamiset venytykset tehostavat aineenvaihduntaa ja lisäävät lihaskalvojen joustavuutta, jolloin kiristykset ja kolotukset vähenevät. Tunti sopii palauttavaksi harjoitukseksi esimerkiksi lihaskuntoharjoituksen jälkeen tai itehtäväksi tsenäisenäharjoituksenaan. 

 

PILATES

Pilates-harjoittelu vahvistaa monipuolisesti keskivartaloa. Myös lantionpohjalihakset ja lapatukilihakset vahvistuvat. Tunti auttaa myös kehon kireimpiä lihaksia venymään.

Pilates-tunnilla rauhoitutaan harjoittelemaan oman hengityksen tahtiin. Tunnilla harjoitellaan myös tunnistamaan omalle keholle luontevin ja ihanteellisin tapa liikkua. Pilates-harjoittelu parantaa ryhtiä ja helpottaa erilaisilta vaivoilta, kuten lihasjännitykseltä. Pilates sopii kaikille iästä ja kuntotasosta riippumatta. Pilates on erityisen terveellistä varsinkin selkävaivoista kärsiville. Tunnin kesto 60 minuuttia.

 

YIN JOOGA

Rentouttava ja avaava joogaharjoitus. Yin joogalle on tyypillistä passiiviset asennot kevyellä, pehmeällä venytyksellä tietoiseen läsnäoloon perustuen. Jokaisessa asennossa ollaan vähintään 2-5 minuuttia, jolloin sidekudos pääsee venymään ja mieli rauhoittuu. Yin jooga vapauttaa stressiä sekä kehosta että mielestä ja siten auttaa palautumaan arjen kuormituksesta sekä muista liikuntasuostituksista.

 

PILATES +  VENYTTELY (ei tällä hetkellä aikataulussa)

Tunnilla yhdistetään pilateksen kehonhallintaa parantavia liikkeitä ja venytyksiä. Tuntiyhdistelmä on tehokas, mutta rauhallinen. Tunnin kesto 60 minuuttia.