Liikuntakeskus Lumo

Nastola

Aikataulut  |  Tuntiajanvaraus    facebook
Tehdastie 10, 15560 Nastola    045 204 8227     asiakaspalvelu@lumonastola.fi

Haluatko tutustua Lumoon veloituksetta?

Otamme Sinuun yhteyttä pian!

Asiakaskertomukset!

17.06.2016

Asiakaskertomukset! Tutustu asiakkaisiimme erilaisilla lähtökohdilla ja tavoitteilla.

"Katjan tarina Personal Traineri Saara Tuomisen näkökulmasta"

Noin 1,5 vuotta sitten traineri Saaran konsultaatioon saapui naishenkilö, joka oli omatoimisesti varannut ajan trainerille. Hänen toiveenaan oli saada potkua treeneihin ja muutosta ulkonäköönsä. Motivaatio oli selkeästi korkealla ja päätös uuden askeleen ottamisesta kuntoilun saralla tehty.

”Juttu luisti meillä heti alkuunsa hyvin ja ymmärsin mitä asiakkaani, Katja, halusi tarkalleen.” Saara kuvailee ensitapaamistaan Katjan kanssa.

”Aloitimme ensin ohjelman suunnittelulla ja sen ohjaamisella. Katjan oli tarkoitus treenata maksimissaan 2 kk samalla ohjelmoinnilla, jonka jälkeen päivitimme liikkeet sekä vaihdoimme ohjelmien jakoisuutta. Ja näin tapahtui systemaattisesti joka toinen kuukausi.” Saara kertoo .

”Kävimme myös läpi ruokavaliota, joka kulki käsikädessä liikunnan vierellä. Kun ohjattavani osaaminen kehittyi, aloimme tietoisesti koventamaan treenejä, jotta saisimme Katjalle parempia ja parempia tuloksia. Ylimääräistä rasvaa paloi ja Katjan lihaserottuvuus yläkropassa oli selkeää jo 6 kk:n jälkeen.”

”Vuoden aikana päivitimme ohjelmaa 6-7 kertaa. Tämän jälkeen otimme pienen loppukirin ja treenasimme yhdessä 1 x viikossa vielä siihen päälle. Ensin katsottiin että kiloja lähti sopiva määrä pois painosta, sen jälkeen aloitettiin senttimetrien hiominen.”

”Katja on saanut tinkimättömän sinnikkyytensä ja oman ahkeruutensa ansiosta upeita tuloksia aikaan.” Saara kehuu asiakastaan.

Katjan viimeisin viikko-ohjelmointi:

ma sali alakroppa
ti sali yläkroppa
ke Zumba for fun
to yhteistreenit PT:n kanssa
pe palauttava lenkki
la vapaa
su vapaa

Katjan ja Trainerin yhteistyö jatkuu edelleen kohti toista vuotta.

- Kiitos Katja ja Saara!

 

 

 

 

 

"Kuukauden treenaaja: Mika Taavila – elämäntapamuutoksella kohti terveellistä elämää"

Tammikuun kuukauden  treenaaja Mika 49, aloitti treenaamisen toden teolla lokakuun puolivälissä 2016. Mikalla on aikaisempaa voimailu- ja pyöräilytaustaa, mutta ne olivat viimeisen 10 vuoden aikana hiipuneet taka-alalle. Vuosien aikana omatoimisesti tehdyt dieetti- ja painonpudotusyritykset eivät olleet tuottaneet toivottua tulosta, joten jotain oli tehtävä.

Ensimmäinen alkusysäys projektille tuli puhelinsoiton muodossa, kun Lumolta soitettiin ja kyseltiin treenikuulumisia. Tapaaminen sovittiin ja rapistunut kunto lähti nopeasti nousuun Nastolan trainerin Pekon ohjauksessa. Jokainen treeni on ollut rankka ja hikinen urakka, mutta myös tuloksia on alkanut näkyä.

”Painon pudotessa ja voiman lisääntyessä olen huomannut, että arjessa jaksaa paljon paremmin ja olo on virkeämpi. Aiemmat säryt ja kolotukset ovat tiessään. Tämä on treenaamisen ja ruokavaliomuutoksen tulosta.” Mika toteaa.

Mikan mukaan trainerin kanssa treenaamisessa on parasta se, että tuloksia tulee ammattilaisen ohjeilla varmasti.

”Yhdessä tehdessä löytää uusia voimia itsestään. Se on hyvä!”

Nyt tammikuussa Mika on tullut pitkän matkan lokakuun puolesta välistä. Treenit ovat edelleen raskaita, mutta se ei motivoitunutta miestä hidasta.

”Nykyään käyn salilla 3-4 kertaa viikossa ja poljen kotona kuntopyörää 2-3 kertaa viikossa. Pyrin tekemään joka päivä jotain liikunnallista. Lepopäivinä tietenkin huilaan. Parantunut kunto motivoi treenaamaan lisää.”

Mikan ja Pekon yhteisen projektin alusta lokakuusta tammikuuhun on tapahtunut selkeä muutos. Mika on pudottanut painoaan 10 kiloa ja vyötäröltä on lähtenyt 10 cm pois. Poissa kilot ja sentit varmasti pysyvätkin, kun miehen menoa katsoo. Voimaa tulee koko ajan lisää ja paino putoaa. Mika on loistava esimerkki kaikille jotka haluavat tehdä elämäntapamuutoksen kohti terveellistä elämää!

 


”Kuukauden treenaaja Suvi Rantalainen - kiireisen perheenäidin kunto kohoaa juoksulenkeillä”

Suvi Rantalaisen juoksutreeni on takana ja hän istuu vielä hetkeksi rullaamaan lihaskireyksiä foamrollerilla. Itse treeniin kuului 3x6 minuuttia juoksua vauhtikestävyys-alueella. Suvi on pitkänlinjan lumolainen ja käynyt Lumo Nastolassa treenaamassa jo vuosia.
”Kuntoiluuni on kuulunut monipuolisesti kuntosalitreeniä ja ryhmäliikuntaa, josta erityisesti sisäpyöräily on ollut suosikkini. Juoksulenkkeilyä olen harrastanut noin vuoden”. Suvi kertoo.


”Minulla on 5- ja 6-vuotiaat lapset ja täytyy myöntää, että viimevuosina aika on ollut kortilla. Perheen arjen ja työn aikataulujen yhteensovittaminen ei ole aina mutkatonta. Tämän lisäksi olisi hyvä ehtiä pitämään omastakin kunnosta ja terveydestä huolta. Lasten myötä kuntosali ja ryhmäliikunnat ovat jääneet vähemmälle ja juoksulenkkeily on tullut tilalle. Se on niin helppoa, kun voi vain kipaista ovesta pihalle ja lenkille.”


Juoksulenkkeilyn Suvi aloitti Lumolla aikaisemmin trainerina toimineen Tinjan ohjauksessa. Alun perin Suvin lenkkeilyn tavoitteena oli painonhallinta, mutta nyt mukaan on tullut ripaus lisää tavoitteellisuutta.
”Kesällä tein noin 3-5 lenkkiä viikossa, joista yksi oli pidempi ja muut lenkit ovat olleet tyypillisesti perus 10 km lenkkejä”.
”Haaveilen tällä hetkellä ensimmäisestä ½ maratonistani minkä aionkin juosta syyskuussa hölkkätapahtumassa. Minulle riittää, että haastan itseni ja pääsen maaliin! Ajalla ei ole niin suurta merkitystä”.


Kuitenkaan ihan kokonaan salitreeni ei ole jäänyt pois vaan kesän jälkeen hänen olisi tarkoitus treenata enemmän kuntosalin puolella. Toinen keskeinen tavoite on suunnata juoksulenkkeilyä selkeästi eri vauhtialueille. Pitkät lenkit opetellaan juoksemaan maltilla ja matalilla sykkeillä. Vetotyyppisillä treeneillä, joissa syke on korkeampi, saadaan lisää vauhtia sekä kepeyttä askeleeseen.
”Jatkan kuntoilua Lumon trainerin Elisan ohjauksessa. Menen ja liikun niin fiilispohjalta, että tarvitsen koutsia joka järkevöittää tekemistäni.” Suvi naurahtaa iloisesti.

 

Juha 36 v.

Miksi juuri Nastolan Lumo?
"Tämä on kunnon sali! Täällä on mukava treenata ja ihmiset kunnioittavat toisiaan. Lumolla on oma yhteisöllisyytensä ja oma rauha. Minulle tulee aina hyvä punttisfiilis."


Juha on treenaillut Lumolla vuodesta 2006 asti, mutta liikkuminen oli epäsäännöllistä ja treenien välissä saattoi olla kuukausienkin taukoja. Häneltä leikattiin veritulppa jalasta 2013. Juha laihdutti omilla konsteillaan 10kg vuonna 2014, mutta energiataso oli matala ja väsymyksen kanssa joutui painimaan päivittäin.
Myös liukastumisen takia iskiaksesta säteilevät selkäsäryt olivat haittana päivittäisessä arjessa. Silloin Juha päätti tehdä muutoksen elämässään, ''korjaustyö'' alkoi.


Harjoittelut Lumo trainerin kanssa käynnistyi. Juha ajatteli, että harjoittelu sujuisi helpommin ammattilaisen kanssa oman vuorotyön ja arjen kanssa.


Mitä apua Trainerista oli sinulle?
"Treenaamisessa on silloin jotain järkeä. Itse treenatessa kylkiluita murtui tehdessä jalkaprässiä. Oman trainerini Jere Pulkkisen kanssa hiottiin kaikki tekniikat ensin kuntoon, jotta treenaaminen on turvallista ja liikkeet menevät sinne minne pitääkin. Jeren kanssa liikkuminen on monipuolista ja sen avulla motivaatio pysyy korkealla. Treenit vaihtelevat sopivalla aikavälillä, jotta kehitystä tapahtuisi. Traineriltä saa myös hyvää kannustusta ja palautetta, sekä tulokset näkyvät todella nopeasti."


Miten tsemppaisit muita ihmisiä kuntosaliharjoitteluun?
"Pitää vain yksinkertaisesti ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä se päätös. On hankalaa olla hyväntuulinen ja mukava muille jos ei ole tyytyväinen omaan ulkonäköön ja mieliala on alhaalla.
Minulla on ainakin parempi itseluottamus, kun näen itseni peilistä lihaksikkaampana. Itsetuntoni on parempi ja yleisesti muutenkin fiilis on korkeammalla kun treenailee."

Juha on saavuttanut uskomattomia tuloksia viimeisen kolmen vuoden aikana.
Muuta sinäkin ajattelutapaasi: "En pysty":stä lauseeseen "Pystyn". Tulet pian huomaamaan, että teit sen :)

             2013   2015    2016
Paino      94,6kg 91,5kg 92kg
Rasva %  17,1   12,4    12
Viskeraali 83,6   53,9    53

 

Marketta 72 v.

Marketta on aloittanut saliharrastuksen Lumolla (silloinen Sportcenter) jo vuonna 2007. Saliharrastus sai alkunsa, kun oli aika kuntouttaa leikattu lonkka. Kuntosalilla käynti osoittautui tällöin kannattavaksi ja se edesauttoi leikkauksessa kadonneen tasapainon palauttauttamista ja yleensä ottaenkin kunto parani pohjalukemista huikeasti. Elämänlaatu on muutenkin parantunut salilla käymisen myötä. Unenlaatu on kohdallaan, hapenotto on parantunut, erilaiset pienet kivut ovat hävinneet esimerkiksi olkapäistä, tärkeät lihakset kuten selkä- ja vatsalihakset ovat vahvistuneet paljon. "Vaikutus on mahtava ja virtaa riittää!!"

Marketan mielestä Lumolla parasta on se, että Lumolle pääsee milloin tahansa. Erityisesti aamutunnit ovat aamuliikkuja Marketan mieleen. Lumon ohjaajat ja ryhmäliikunta saavat myös Marketalta kiitosta.

"Jokaisella ohjaajalla on oma tyylinsä ja tunnit ovat erilaisia, mikä on mahtavaa! Monelta treenaajalta löytyy jokin vaiva tai vika, mutta aina ohjaajalta löytyy jokin toinen vaihtoehto."

Marketan vinkit sellaisille, jotka harkitsevat vielä liikuntaharrastuken aloittamista ovat, että jokaisen täytyy etsiä itselleen sopiva ja mieluisa liikuntamuoto. Liikunta harrastukseen on sitouduttava ja sitten vaan hommiin!

"Raihnaisuus ei kuulu ikääntymiseen, ikää tulee ja jaksaminen on omissa käsissä, ainakin suurimmaksi osin! Liikunta vie vain tunnin pari päivästä ja pitkäjänteisyys tuo tulosta. Mitä muuta voikaan itselleen suoda, ei tarvitse kuin haastaa itsensä!"

Marketta muistuttaa, että lihasten kipeytymistä treenejä aloittessa ei kannata pelätä, se korjaantuu muutamassa viikossa ja kuuluu asiaan.

"Lumolle kaikki, jotka haluavat asiantuntevaa ohjausta oman liikkuvuuden huomioon ottaen ja jotka haluavat mukaan kivaan porukkaan!"